27/9/2022

Genomineerden voor Gouden Spreekbuis 2022 zijn Obvion, Rabobank en RegioBank

Blauw Research voert dit jaar voor de 25ste keer de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers uit. Dit onderzoek meet de ontwikkeling van de prestaties van alle relevante hypotheekverstrekkers op de Nederlandse markt. Het gaat zowel om merkprestaties als om daadwerkelijke dienstverlening zoals die wordt gezien en beleefd door onafhankelijke hypotheekadviseurs.

Het onderzoek is zeer uitgebreid en bedoeld om hypotheekverstrekkers te helpen aan inzichten om hun positie op de markt te bepalen, te volgen en levert handvatten om hun prestaties te verbeteren.

Daarnaast dienen de onderzoeksresultaten ook als basis voor de nominaties van de Gouden Spreekbuis. Op basis van de ontwikkeling en absolute score op de belangrijkste meetpunten, nomineert Blauw ook elk jaar drie verstrekkers die op deze punten het beste hebben gescoord. Dit jaar zijn dat:

• Obvion
  • Rabobank
  • RegioBank

De genomineerden hebben op basis van de meest recente onderzoeksresultaten uit de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers de meeste vooruitgang en de hoogste score geboekt. De belangrijkste meetpunten daarbij zijn: bekendheid, imago, voorkeurspositie en dienstverlening.

Jurering Gouden Spreekbuis

De genomineerden worden uitgenodigd om hun nominatie te onderbouwen voor een vierkoppige jury, die uiteindelijk bepaalt welke van de drie genomineerde verstrekkers de award wint. De jury neemt de onderzoeksuitkomsten natuurlijk mee in haar beoordeling en kijkt daarnaast ook naar andere criteria. Dit jaar zal er in het bijzonder aandacht zijn voor de manier waarop verstrekkers invulling hebben gegeven aan de afspraken rondom het aankaarten van verduurzaming bij de consument.

De jury voor de Gouden Spreekbuis 2022 bestaat uit:

Michiel Meijer – algemeen directeur Van Bruggen Adviesgroep

Nico Stolwijk – manager belangenbehartiging Vereniging Eigen Huis

Bart de NIE – directeur Stichting Erkend Hypotheekadviseurs

Alex Klein – hoofdredacteur InFinance

De winnaar ontvangt de Gouden Spreekbuis tijdens het HypoVak event op donderdag 6 oktober 2022.

Uitgelichte

expertise(s)